Par matu transformāciju

September 20, 2015


Hei! Šis būs samērā ļoti garš raksts, kurā atskatos uz savu matu transformāciju vairāku gadu garumā. Man bieži jautā, kadēļ tieši violeti mati un tad man sanāk pastāstīt daļu no savu matu piedzīvojumiem, un šodien es vēlos vienkārši apkopot to visu vienā vietā un atskatīties uz senām bildēm.

Esmu pateicīga, ka eksistē tāda lieta kā Instagrams, jo ir neaprakstāmi feini apskatīt, ko tu esi darījis pirms vairāk kā gada un ir tik jocīgi, ka pāris mēnešu laikā var krasi izmainīties izskata ziņā.



Tātad, sākot šo visu, visu savu bērnību esmu bijusi ar īsiem matiem. Vairāku neveiksmīgu frizieru apmeklējumu dēļ sev nosolījos tos vairs nekad negriezt, taču vienu dienu (pamatskola) izdomāju, ka man ir jākļūst tumšmatei un jānokrāso tie. Ar pašas iegādātu krāsu devos pie friziera un tapu par teju melnmati ar rižu pieskaņu. Lieki piebilst, ka krāsojumu neatjaunoju un vienkārši audzēju tos.


Nu jau pienākušas teju vidusskolas beigas, esmu pilnībā ataudzējusi savus dabīgos matus, vēl aizvien tos negriezdama. 


Un tad pienāca mirklis, kad es izdomāju, ka vēlos sniegbaltus matus kā krāšņajai baltmatei no Game of Thrones. Iedvesmojos no pārējām skolas meitenēm ar skaistiem griezumiem un krāsām, jo - kādēļ gan nē? Šis sākas ar šķipsnu balināšanu, kuras rezultāts man līdz kauliem riebās un nolēmu nekad mūžā to vairs neatkārtot! Turpinājās ar vairāku turpmāko matu krāsošanu, līdz mirklim kad pārgāju uz pavisam blondu matu toni ar riebīgām, gaišākām šķipsnām, kuras mani kaitina vēl aizvien! Diemžēl, taču baltus matus man iegūt tā arī neizdevās, vēl aizvien mani nomoka jautājums, kādēļ teju neviens frizieris Rīgā nebalina visus matus uz pieprasījuma, apstājos pie tāda parasta rezultāta un staigāju apkārt kā dzeltenīga blondīne.


Turpinot cīņu ar baltiem matiem un neskaitāmu violeto/zilo masku un šampūnu reizēm vēlāk, es izdomāju, ka man vajag kaut kur starp kaklu un pakausi violetu matu līniju! (laikam šeit neapzināti uzradās tas violetais) Diemžēl, šis izmazgājās ātrāk kā gribējās un nu savos matos dzīvoja sarkanais pigments, no kura vaļā netiku.


Pēc laiciņa, kad nācās atjaunot līnijas krāsu, man bija iespēja izmēģināt jaunu, skaistu zilu toni, kurš nesen bija pieejams Latvijā. Rezultāts bija fantastisks un šis ir tas punkts, pie kura es noteikti vēlētos atgriezties, ja kādreiz būtu jāatsakās no visas galvas krāsainības pavisam.


At this point jau mani zilie bija teja izbalējuši un es izdomāju, ka vēlos izskūt celiņu kā džekiem. Tomēr rezultāts nesanāca tik šaurs, kā bija cerēts... (nedarīju pati)


Un tad sākās mans violeto matu periods. Šajā rakstā izmantoju bildes tikai no Instagram, jo daļa ir paslēpta dziļos arhīvos, daļa ir iepriekš redzēta blogā. 

Pagājušajā gadā pirms rudens sākuma es izdomāju, ka vēlos sudrabainus matus. Tajā mirklī atbilstošu produktu īsti nebija, es nespēju izgudrot uz savu galvu, kā panākt tādu rezultātu, tāpēc iedomājos, ka violetais matu krēms izdzēsīs visus dzelteni orandžīgos pigmentus un mati paliks pavisam gaiši. Rezultātā es paliku ar ļoti violetu šķipsnu. Tās pašas dienas vakarā devos atpakaļ savai draudzenei krāsot matus un izdomāju tonētāju sajaukt ar kondicionieri. Kā rezultāta ieguvu šos matus. :)


Šie violetie mati man patika tik ļoti, ka pirmo nedēļu es murgoju par to, ka pēc mazgāšanas, esmu atkal blondīne. Un ne velti, jo pēc katras mazgāšanas, mati bija jātonē no jauna. Iedomājieties - izmazgā matus, kondicionieri sajauc ar tonētāju, noturi stundu, mazgā ārā. Tādā veidā man matu mazgāšana ievilkās uz teju divām stundām.


Līdz mirklim, kad nospļāvos un izmantoju tonētāju tīrajā. Ar domu, ka būs retāk jākrāso. Ah, skaistākie mēneši manā matu dzīvē. Mati arī bija atauguši visi viena garuma, vairs nekādas pakāpes tajos, viņi vienkārši tur bija. Ņēmu talkā šķēres un piedevu sev īsas pakāpes, atstājot apakšā pašus garākos. Ja ar kaut ko jāsalīdzina, tad tipiska emo frizūra.


Pienāca mirklis, kad izdomāju doties strādāt nopietnu darbu, kurā neļāva dzīvoties tādiem violetmatainiem frīkiem kā man. Nokrāsoju brūnus.


Taču ar to bija par maz un nācās tos nokrāsot vēl vienu reizi. Nu biju kļuvusi par totālu tumšmati atkal, tikai šoreiz nebiju tik riža. 

Ar šo matu krāsu esmu jutusies vissliktāk. Ar violetajiem no rīta cēlos un skatījos spogulī uz sevi ar smaidu, neprasījās ne krāsoties, ne kaut ko baigi veidot uz galvas - viss šķita harmonijā. Ar brūnajiem es spēju izturēt vien nedēļu, pusotru. Vienā sestdienā piecēlos, paskatījos spogulī un gribēju raudāt, jo tas, ko redzēju, lika man justies riebīgi. Vajadzēja gan krāsoties, gan veidot kaut ko uz galvas, lai justos un izskatītos labi. Lai kompensētu tukšumu, ko manī atstāja violetā pazušana, pat pamanījos izskūt daļu matu pie kakla, kur zuda arī daļa mana garuma.


Tajā pašā sestdienā ķēros pie balinātāja un divos piegājienos atbrīvojos no tumšajiem matiem, savam skatam atklājot spilgti rižus matus ar ieēdušos sarkano pigmentu, no kura nav iespējams atbrīvoties vēl aizvien. Sajūtas jau bija labākas, pārsteidzoši labi arī izskatījos. 


Pienāca lūzuma punkts, uzrakstīju darbā atlūgumu un pirmais, ko vēlējos izdarīt - nokrāsot matus atpakaļ violetus. Veikalā vairs mana toņa nebija, solījās pat vairs nebūt (taču oktobrī tomēr būs), ķēru pēc mierinošākā violetā, kāds bija pieejams. Staigāju apkārt rozīgi violeta, atkārtojās murgs ar pārlieku ātru izbalēšanu, taču vairs nebiju riža, brunete vai garlaicīga. Ar otro atmodu mira mans perfekcionisms, kad katram matiņam bija jābūt perfektā violetā tonī.


Pēc laiciņa, ņemot talkā tās pašas firmas zilu tonētāju uzjaucu savu formulu, kas notonēja manus iepriekšēji rozīgos matus par bagātīgi violetu krāsu, priekšējās šķipsnas un saknes par skaisti zilām un atviegloja manu balēšanas periodu. 

Bez tā, beidzot skolu, atbrīvojoties no liekām peļu astītēm, vēloties ataudzēt veselīgus matus, nogriezu tās plānās, plānās šķipsniņas, kuras karājās tur pāri krūtīm. Pēc vairāk kā 15 gadiem man atkal ir īsi mati. Sajutu spontanitāti, iekšēju vēlmi un iedvesmu, jau atkal stāvēju savā vannasistabā pie spoguļa un darbojos ar šķērēm.


Nu, lūk.. manu matu transformācija vairāku gadu garumā. Esmu sapratusi, ka klasiski toņi nav priekš manis un nevēlētos pie tiem atgriezties. Grūti iedomāties, kam būtu jānotiek, lai es NEKAD vairs nevēlētos ko neparastu uz savas galvas. Man pat būtu divreiz jāpadomā, ja piedāvātu miljonus bankas kontā. Bez matu transformācijas var arī redzēt, cik lieliski ir uzlabojušās manas uzacis. Šausmas, kādas tās reiz bija :D

Bet bez šī visa, es jūtu, ka atgriezīšos pie matu tēmas blogā biežāk, jo teikt man ir daudz ko, un teju jebkurā frizētavā nav iespējams šādus toņus iegūt. Arī no uz sevis pieredzētā spēju sniegt padomus, lai kāds cits nepieļauj tādas kļūdas, kādas pieļāvu es! 

Spilgtajiem toņiem izmantotās krāsas - Alfaparf Jeans Color Purple / BES movie colors violet + blue












You Might Also Like

3 comments

All about my purple hair! | VIDEO

Instagram